6.22.2009

Η κρατική διαφήμιση στη χώρα των θαυμάτων

Ιδιαίτερη προτίμηση σε «γαλάζιες» εφημερίδες χαμηλής κυκλοφορίας και σε φύλλα που διανέμονται δωρεάν φαίνεται πως είχε ο πρώην υπουργός Τύπου. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο μέχρι το Σεπτέμβριο του 2008 τα συγκεκριμένα ΜΜΕ χρηματοδοτήθηκαν με 30.270.000 ευρώ από διαφημιστικά κονδύλια του Δημοσίου.

Με αμιγώς τεχνικούς-διαφημιστικούς όρους είναι αμφίβολο εάν η συγκεκριμένη πολιτική ακούμπησε έστω και ακροθιγώς τον στόχο της, δηλαδή τη μεταφορά των μηνυμάτων στο ευρύ κοινό. Παραφράζοντας τη ρήση του Μακ Λούαν πως «τα media είναι οι προεκτάσεις του ανθρώπου» ο Θ. Ρουσόπουλος τα μετέτρεψε σε... προεκτάσεις του ιδίου και της Ν.Δ. Απόδειξη, οι αριθμοί στους επίσημους καταλόγους μετρήσεων της εταιρείας Media Services:

Πάτα πανώ στον πίνακα και θα δείς όλα τα λέφτα και που πήγαν.

* Στην κορυφή των εισπράξεων βρίσκονται η «Χώρα» και η «Χώρα της Κυριακής» του (και τηλεοπτικού σχολιαστή) Γ. Τράγκα, που έλαβαν 1.823.463 ευρώ, δηλαδή το 6% της συνολικής δαπάνης, ενώ η κυκλοφορία τους αντιπροσωπεύει μόλις το 0,3%. Πρακτικά, για τις καταχωρίσεις στη «Χώρα της Κυριακής» η κυβέρνηση πλήρωνε για κάθε φύλλο που πωλήθηκε το 2008 περί τα 24 ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου