3.10.2010

Στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής οι ελπίδες για τον ελληνικό τουρισμό

Από το Βήμα

«Δύσκολο» στόχο χαρακτηρίζουν το να μείνουν στα επίπεδα του 2009 όσοι δραστηριοποιούνται στον τουρισμό την εφετινή τουριστική περίοδο, καθώς οι κρατήσεις από τις αγορές του εξωτερικού είναι μειωμένες κατά 10% μέχρι στιγμής, ενώ εντείνεται η ανησυχία εν όψει δύο σημαντικών διεθνών τουριστικών εκθέσεων (ΙΤΒ στο Βερολίνο και ΜΙΤΤ στη Μόσχα) που θα δώσουν πιο σαφές στίγμα. Αμφίβολο όμως είναι ακόμη τι μερίδιο θα πάρει η Ελλάδα για να ενισχύσει έναν τομέα που συμμετέχει κατά 18% στο ΑΕΠ, σε μια χρονιά όπου τα κονδύλια για τη διαφημιστική προβολή της στο εξωτερικό είναι περιορισμένα, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του «Βήματος», στα 12 εκατ. ευρώ.

Απόρροια της αρνητικής δημοσιότητας για τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης είναι και η στασιμότητα στις κρατήσεις από Γερμανία, ενώ η αύξηση του ΦΠΑ που ανακοινώθηκε με τα μέτρα της κυβέρνησης θα επιβαρύνει τις τουριστικές επιχειρήσεις, μια και οι τιμές των συμβολαίων με τους tour operators έχουν συμφωνηθεί από πέρυσι.

Από την άλλη, και η μείωση κατά 30% των δώρων Πάσχα, Χριστουγέννων και του επιδόματος αδείας αναμένεται να έχει συνέπειες και στον εσωτερικό τουρισμό, αρχής γενομένης από το Πάσχα, αφού τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν θα λειτουργήσουν λόγω χαμηλής ζήτησης.

Οι προβλέψεις ωστόσο για τον παγκόσμιο τουρισμό είναι θετικές, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ) να προβλέπει το 2010 άνοδο 4%. Θετικά είναι και τα σημάδια από τη βρετανική αγορά, αφού οι Βρετανοί εφέτος είναι αποφασισμένοι να ταξιδέψουν εκτός συνόρων, έχοντας απορρίψει την περυσινή τους επιλογή για εσωτερικό τουρισμό. Η Ενωση Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Μεγάλης Βρετανίας (ΑΒΤΑ) ανακοίνωσε στις αρχές του Φεβρουαρίου μια αύξηση 27% στις κρατήσεις των Βρετανών σε σχέση με την περασμένη χρονιά.

Για πτώση απ΄ όλες τις αγορές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κάνει λόγο και η πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου κυρία Χριστίνα Τετράδη. Η σεζόν θα κριθεί από τις κρατήσεις της «τελευταίας στιγμής», με αναπόφευκτες εκπτώσεις και προσφορές, αφού ο όγκος των προκρατήσεων δεν είναι επαρκής για να ενισχύσει τη θέση των ξενοδοχείων στους tour operators.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου